Megkezdődött a nevezés a 2016. évi Fehér- és Rozéborok Országkóstolójára
A Földművelésügyi Minisztérium a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával közösen meghirdette a Fehér- és Rozéborok Országkóstolóját. A mintákat a jelentkezési lapokkal együtt 2016. május 2-ig lehet beküldeni a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságára.
Bármilyen fehérborral vagy rozéborral lehet nevezni, amely rendelkezik a NÉBIH által kiadott forgalomba hozatali engedéllyel, valamint minimum bruttó 600 forintos piaci áron kapható kereskedelmi forgalomban. A nevezőnek azt is vállalnia kell, hogy a borkiválóságnak választott tételből 500 palackos készlettel rendelkezik 2016. december 31-ig (A borkülönlegességnek számító tételek, pl. aszúk esetében a feltétel nem érvényes). Egy termelőtől legfeljebb három bor nevezhető.
A nevezett tételeket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságán (XI. kerület Budapest, Higany u. 2.) lehet leadni hétfőtől csütörtökig 8:00-15:30 óra között, valamint pénteken 8:00-12:00 óráig.
További kérdés esetében forduljanak bizalommal hozzánk a MEECAKEfmVpbD2xhYm9ya2l2YWxvc2FnQGZtLmdvdi5odQ== e-mail címen.
Az Országkóstoló nevezési feltételeit az itt található dokumentum tartalmazza, nevezési lapot a fehérborokhoz itt, a rozéborokhoz pedig itt találnak.
Az Országkóstoló program célja
Az első és legfontosabb dolog a Nemzeti Borkiválóság Programmal kapcsolatban, hogy nem borversenynek kell elkönyvelni. A program alapgondolata, amely a kezdetek óta nem változott, az volt, hogy létrejöjjön egy olyan országos bormustra, amely az egész országra kiterjedő, átfogó, borvidékeket, szőlőfajtákat és borászatokat mutatja be. Az értékelés szempontjai nemzetközi borbírálati rendszeren alapulnak, melynek köszönhetően a magyar és külpiaci pozícionálást szeretnénk támogatni.
A Borkiválóságok Könyvei lehetőséget biztosítanak a borászatok számára ingyenes megjelenéshez, promócióhoz, a kereskedések számára értékesítést támogató, segítő eszközként szolgál, a fogyasztóknak pedig iránytűt mutat a borválasztásban, a pincészetek megismerésében. Célunk a hazai bormarketing erősítése, melyet az angol nyelvű kiadvány segítségével nemzetközivé tesz a Program.